Od 1 grudnia mieszkańcy gminy Wilczęta mogą skorzystać z nowej, wygodnej usługi w Urzędzie Gminy. W budynku urzędu uruchomiono punkt potwierdzania Profilu Zaufanego, który pozwala szybko i bezpłatnie aktywować swój cyfrowy identyfikator.
Profil Zaufany to narzędzie, dzięki któremu można potwierdzić swoją tożsamość online i podpisywać wnioski w sprawach urzędowych bez konieczności wizyty w wielu instytucjach. Jest niezbędny m.in. do korzystania z ePUAP, usług państwowych i samorządowych, logowania do Internetowego Konta Pacjenta czy aktywacji aplikacji mObywatel.
Aby potwierdzić Profil Zaufany, należy najpierw założyć go przez stronę pz.gov.pl, a następnie – w ciągu 14 dni – przyjść do Urzędu Gminy w Wilczętach z dokumentem tożsamości. Obsługą mieszkańców zajmują się pracownice pokoju nr 21, panie Ula i Ela.
Osoby, które mają pytania dotyczące procedury, mogą zgłaszać się bezpośrednio do wskazanego pokoju. Urząd zachęca do korzystania z udogodnienia, które znacząco usprawni załatwianie codziennych spraw urzędowych.
Bliżej, wygodniej i przede wszystkim na miejscu
— Zależy mi na tym, żeby jak najwięcej spraw dało się załatwić w naszym urzędzie bez dalekich wyjazdów, bez tracenia czasu i bez niepotrzebnych komplikacji — mówi Marcin Krzyżanowski, wójt Gminy Wilczęta. — Dlatego od 1 grudnia uruchamiamy możliwość potwierdzania Profilu Zaufanego. To kolejny praktyczny krok, który ułatwi załatwianie spraw mieszkańcom – tu, na miejscu. I to nie koniec: małymi krokami będziemy wprowadzać kolejne usprawnienia, aby działać coraz bardziej nowocześnie i wygodniej dla mieszkańców gminy.











Napisz komentarz
Komentarze