Czwartek, 21.03.2019

Lokalna firma w internecie

  • 13.12.2018, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Lokalna firma w internecie
Reklama jest potrzebna każdej firmie, niezależnie od wielkości i zasięgu działania. Z internetu mogą korzystać wszystkie firmy, ponieważ próg wejścia jest niewielki. Jakie działania promocyjne prowadzić jako pierwsze?

Lokalna firma to taka, która działa jedynie na lokalnym rynku i nie ma możliwości realizacji swoich usług w zbyt dużym oddaleniu od siedziby. Tym samym jej obszar działania jest niewielki, a rozwój, a nawet utrzymanie się na rynku zależy w dużym stopniu od działań promocyjnych skierowanych na rynek lokalny. Niewielki zasięg działania to zazwyczaj niezbyt imponujące obroty firmy i niewielki budżet na działania marketingowe, czy reklamę. Małe lokalne firmy korzystają z tradycyjnych form reklamy, ale coraz częściej sięgają do zasobów internetu. To właśnie w internecie jest dużo sposobów na bezpłatne lub niskobudżetowe działania promocyjne.

Zacznijmy od tego, gdzie internauci szukają informacji o usługach lub produktach. Oczywiście w internecie, a konkretnie w wyszukiwarce Google. Znaleźć się na górze wyników wyszukiwania ze swoja strona internetową to marzenie wielu właścicieli firm. Google pomaga małym firmom geolokalizując wyniki wyszukiwania na wiele zapytań. Wydaje się oczywiste, że fryzjera, kosmetyczki, firmy sprzątającej nikt nie będzie szukał na terenie całego kraju, tylko w swojej miejscowości. Dlatego Google sprawdza lokalizację komputera osoby zadającej pytanie i zwraca jej wyniki z okolicy. Żeby być widocznym trzeba oczywiście mieć stronę internetową, ale nie zawsze jest to potrzebne. Google oferuje samodzielne tworzenie wizytówek firmy ze wszystkimi niezbędnymi informacjami oraz lokalizacją. To właśnie te wizytówki wyświetla Google w wynikach wyszukiwania fraz geolokalizowanych, gdzie w zapytaniu nie trzeba nawet wpisywać nazwy miejscowości. Jeśli dobrze wykonamy wizytówkę i zoptymalizujemy ją dla odpowiednich zapytań, to mamy szansę na wyświetlenie wizytówki w wynikach wyszukiwania Google. Wizytówka powinna być zweryfikowana, co jest prostym zabiegiem, a daje dodatkowe korzyści. Zweryfikowane wizytówki pokazują się również na mapie Google wyświetlanej również w lokalnych wynikach wyszukiwania (zobacz - https://pageandshop.pl/blog/posts/jak-dodac-firme-do-map-google).

Kolejne możliwości oferują popularne media społecznościowe. Firmy z branży noclegi, moda, uroda i wiele innych znakomicie odnajdują się na Instagramie, budując społeczność i reklamując się na lokalnym rynku. Jeszcze większe możliwości znajdziemy na Facebooku, który umożliwia stworzenie firmowej strony podobnej w treści do wizytówki. Ta strona to podstawa działań promocyjnych na Facebooku. Trzeba również budować społeczność, ale również używać dobrze targetowanej reklamy. Prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych nie jest trudne, wymaga jednak przestrzegania pewnych zasad, aby nie odstraszać potencjalnych klientów. W miarę rozwoju firmy te działania mogą być bardziej rozbudowane, zaczyna brakować czasu i przychodzi pora na zlecenie dla firmy zewnętrznej. Zazwyczaj jest już ten etap rozwoju firmy, w którym stać ją na outsourcing.

A co z Google i ze stroną internetową? Najpierw trzeba ją założyć i w zasadzie to powinien być pierwszy krok w działaniach promocyjnych w internecie. Na firmową stronę internetową powinny kierować wszystkie reklamy, które uruchomimy w internecie, a nawet reklamy tradycyjne. Reklama jest ograniczona czasowo, więc przekaz jest krótki, a po resztę odsyła na stronę www. Jak najtaniej wykonać stronę internetową? Można skorzystać z darmowych opcji w portalach WordPress lub Blogger. Uznawane są za platformy blogowe, ale wiele firm ma tam postawione swoje strony, zwłaszcza na WordPressie. Za niewielką opłatą można te strony trzymać na własnej domenie. Inna propozycja to kreatory stron internetowych, zwykle płatne w niewielkim abonamencie. Kreatory są dość proste w użyciu, więc stronę można wykonać samodzielnie. Obydwa sposoby są dobre, oferują dużo możliwości konfiguracji, a który wybierzemy to kwestia indywidualnej wygody (więcej - https://pageandshop.pl/blog/posts/jak-zalozyc-strone-internetowa-). Adres strony internetowej firmy oraz firmowy mail to dane, które powinny znaleźć się na wizytówce Google i we wszystkich portalach społecznościowych.

Grupa Tipmedia
Podziel się: