Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Czemu pozycjonowanie stron internetowych to podstawa dla efektywności biznesu online?

Możliwość bycia dostrzeżonym przez klientów jest najistotniejszym czynnikiem dla każdego przedsiębiorstwa, bez względu na to, w jakiej branży czy też, na jakim rynku ono funkcjonuje. W wirtualnej rzeczywistości istnieje wiele różnych metod na pozyskanie uwagi internautów, jednak obecnie żaden z nich nie równa się pod względem potencjału marketingowego z pozycjonowaniem w ramach wyszukiwarki Google. Dlaczego? O tym poniżej.
  • 30.09.2020 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czemu pozycjonowanie stron internetowych to podstawa dla efektywności biznesu online?

Pozycjonowanie stron internetowych – co to jest?

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia właściwych zagadnień związanych z korzyściami, które zapewnia pozycjonowanie stron, wyjaśnimy po krótce, na czym ten proces polega.

Pozycjonowanie określa się też jako tzw. SEO. Hasło to jest akronimem anglojęzycznej frazy Search Engine Optimization, czyli w tłumaczeniu na polski – optymalizacji pod kątem wyszukiwarki. Wspomniane tłumaczenie stanowi świetny punkt wyjścia do zrozumienia, czym właściwie jest ten proces, ponieważ w pełni oddaje jego istotę. Polega on bowiem właśnie na maksymalnym dostosowaniu specyfiki witryny do standardów, którymi posługuje się Google podczas generowania listy linków zwracanych w odpowiedzi na przesłane przez użytkownika wyszukiwarki zapytanie.

Spośród setek różnorodnych elementów, które należy brać pod uwagę podczas efektywnego pozycjonowania, do najważniejszych należą m.in.:

• optymalna pod względem technicznym struktura serwisu – chodzi w szczególności o właściwe wewnętrzne linkowanie, responsywność, prawidłowe wykorzystywanie znaczników HTML, bezpieczeństwo, a także jego szybkość ładowania,

• unikalność treści występujących na stronie, ich obfitość, merytoryczność oraz odpowiednio wysokie nasycenie kluczowymi z perspektywy określonej firmy frazami,

• funkcjonowanie w ramach social mediów, które tworzą wokół marki własną fanowską mikrospołeczność,

• popularność w internecie, którą Google postrzega przede wszystkim przez pryzmat liczby odnośników prowadzących do witryny, pochodzących z wartościowych i chętnie odwiedzanych przez użytkowników wyszukiwarki źródeł.

Stopień dopasowania strony www do tych norm jest wprost proporcjonalny do skuteczności pozycjonowania, czyli właśnie wysokości pozycji, którą zajmie ona na finalnie wyświetlonej internaucie podstronie.

Jaki jest sens pozycjonowania stron w ramach Wyszukiwarka Google?

Profesjonalne pozycjonowanie stanowi dzisiaj konieczność dla każdej działającej w internecie firmy, która funkcjonuje w konkurencyjnej branży. Aby dowieść prawdziwości tego stwierdzenia, spójrzmy na liczby.

Aktualnie średnio dziewięciu na dziesięciu polskich internautów do przeglądania sieci wykorzystuje właśnie wyszukiwarkę Google. Jednocześnie olbrzymia większość z nich, bo aż 91,5% przegląda wyłącznie wyniki znajdujące się na pierwszej stronie zwracanych przez nią list. Drugą odwiedza już tylko 4,8% użytkowników, a trzecia i dalsze mają szanse zostać wyświetlone przez zaledwie 3,7% z nich. Skuteczne pozycjonowanie stron w sposób kolosalny przekłada się zatem na ich widoczność w internecie, a rezygnacja z działań podejmowanych w tym zakresie jest niemal równoznaczna z rezygnacją z ponad 80% wszystkich potencjalnych klientów.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera