Przyszłościowy marketing. Internetowe techniki badań i ich rosnąca popularność

  • 03.08.2022, 19:46
  • Artykuł partnera
Przyszłościowy marketing. Internetowe techniki badań i ich rosnąca popularność
Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z najnowocześniejszych narzędzi technologicznych, które przede wszystkim mają za zadanie wskazać im dalszą ścieżkę dotyczącą rozwoju firmy czy poprawy jakości danego produktu. Obecnie około 80% internautów określa się mianem hard-userów, czyli osób, które korzystają z internetu każdego dnia.

Wiele firm skutecznie wykorzystuje te dane, aby przeprowadzać specjalistyczne badania, najczęściej dotyczące jakości usług czy tematów stricte marketingowych. Taka metoda wydaje się nie tylko szybsza, ale również ekologiczna – nie zużywa się bowiem ani grama papieru, przez co nie cierpi na tym środowisko. Jedną z najpopularniejszych metod badań jest obecnie CAWI. Czym się charakteryzuje i jakiego rodzaju zyski można osiągnąć? Dowiesz się w tym artykule!

Ankiety CAWI – o co konkretnie w nich chodzi? Zasady działania metody

CAWI jest metodą stricte ankietową – utworzone wcześniej ankiety są dostarczane odbiorcom na stronie internetowej lub za pomocą linka umieszczonego w panelu. Najważniejszy jest tu scenariusz – to właśnie na nim opiera się cały proces. Jego konstrukcja powinna być więc czytelna i jakościowa; od niej zależy wskaźnik odpowiedzi. Aby stworzyć kwestionariusz idealny, należy obrać dokładny cel badawczy – świetnie jest odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie: jakie intencje idą za przeprowadzaną ankietą? Kolejnym etapem jest sama forma danego kwestionariusza – wprowadzenie osoby ankietowanej w główne założenia całego badania zwiększa zaufanie, a także profesjonalniej nakierowuje na udzielanie konkretnych odpowiedzi. Tego typu ankieta nie może być długa i czasochłonna – zamiast stu pytań, wybierz maksymalnie dwadzieścia bądź trzydzieści. Odpowiedzi do takich pytań również muszą być konkretne, nie zaś wieloznaczne czy w jakikolwiek sposób niezrozumiałe. Na sam koniec – liczy się feedback. Należy udostępnić osobie ankietowanej pole, w którym może podzielić się wrażeniami związanymi z rozwiązywaniem ankiety – opinie respondentów pomogą poprawić jakość danej ankiety, a także uczynić ją o wiele przystępniejszą dla odbiorców. Od całej tej konstrukcji zależą późniejsze odpowiedzi – trzeba pamiętać, że ich celność przede wszystkim opiera się na stworzonej ankiecie. Zadanie te wymaga więc precyzyjności i doskonałego zdawania sobie sprawy z tego, co dokładnie chce się osiągnąć takim badaniem – a można bardzo wiele.

CAWI – złota metoda. Najważniejsze zalety korzystania z tej metody badawczej

Opisywana metoda cechuje się bardzo wysoką skutecznością, dzięki czemu sięga po nią coraz więcej firm. Uniwersalność jej zastosowania i możliwość poznania opinii wybranej grupy osób w szybkim tempie, zdecydowanie zachęca. Ankiety CAWI są systemem niezwykle inteligentnym, a przy tym oszczędnym – osoba chcąca skorzystać z tej metody nie musi kupować dodatkowego sprzętu elektronicznego i wcześniej wspominanych materiałów takich jak papierowe ankiety i długopisy do ich wypełniania. Ankieta internetowa jest czytelna, a finalnie otrzymane dane są odpowiednio uporządkowane. Metodę poleca szczególnie firma Norstat, zajmująca się profesjonalnym zbieraniem i dostarczaniem danych. Więcej o metodzie CAWI przeczytasz na prowadzonym przez nich blogu norstat.pl/blog/badania-cawi/. Kto wie, może to właśnie dzięki tej specjalnej metodzie zbierzesz informacje, w oparciu o które ulepszysz funkcjonowanie swojej firmy? Przyszłość zależy tylko od ciebie!

Artykuł partnera

Podziel się:


Pozostałe