3 czerwca do braniewskich policjantów zgłosiła się 26-latka, by powiadomić, że straciła 2 tys. złotych. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że na jednym z popularnych komunikatorów odezwał się do niej członek rodziny. Kobieta nie była wówczas świadoma, że skontaktował się z nią oszust, prosząc o finansowe wsparcie.
26-latka – zgodnie z prośbą – wygenerowała kod BLIK, dzięki czemu zasiliła konto fałszywego krewnego dwukrotnie kwotami po 1 tysiącu złotych.
Na tym jednak oszust nie poprzestał i prosił o więcej. Pokrzywdzona zorientowała się wówczas, że mogła paść ofiarą przestępstwa i zadzwoniła do prawdziwego członka rodziny, który potwierdził jej przypuszczenia.
Oszustwo na BLIK to nowy i coraz bardziej popularny sposób, jaki wykorzystują przestępcy do wyłudzania pieniędzy. Absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska. Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując znajomość chce nas oszukać i okraść.
Pamiętajmy – zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze, skontaktujmy się z tą osobą telefonicznie i sprawdźmy, czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci.
Chcecie w swoim sklepie, firmie, zakładzie, instytucji nowy numer Nowin Północnych?
Nowiny Północne to nowa BEZPŁATNA (!) gazeta ukazująca się między innymi na terenie powiatu braniewskiego.
Dostarczymy ją do Was! Wystarczy, że do nas napiszecie, albo zadzwonicie!
KONTAKT:
Mail: [email protected]
Tel.: 501 08 02 96
Napisz komentarz
Komentarze