Reklama sklepu internetowego: to może być proste! Dowiedz się, jak go promować

  • 09.09.2020, 19:27 (aktualizacja 09.09.2020, 19:37)
  • Artykuł partnera
Reklama sklepu internetowego: to może być proste! Dowiedz się, jak go promować
Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak go reklamować? Być może przyda się... opracowanie innej strategii. Specyfika świata internetu wymaga bowiem innych działań, niż w przypadku stacjonarnej siedziby sklepu.

Ulotki, prasa, wydarzenia promocyjne – tutaj się nie sprawdzą. Zamiast nich warto wdrożyć profesjonalne pozycjonowanie strony, a także inne metody promocji działalności. Poznaj je wszystkie!

Dzięki pozycjonowaniu wybijesz się na pierwsze miejsca w Google

Kluczowy składnik promocji sklepu internetowego to jego pozycjonowanie. Zyskanie widoczności w największej światowej wyszukiwarce, jaką jest Google, to trudna sztuka, ale można taki cel osiągnąć. W ten sposób zyskasz możliwość dotarcia do ponad 90% użytkowników sieci na świecie – wśród nich z pewnością są Twoi przyszli Klienci. Reklamowanie sklepu z wykorzystaniem pozycjonowania składa się z kilku etapów. Pierwszy to techniczna optymalizacja sklepu, czyli działania na stronie, które mają podnieść jej intuicyjność oraz przejrzystość. Ma to znaczenie nie tylko dla internautów, ale też dla robotów Google. Specjaliści SEO często rekomendują też zmianę adresów URL na przyjazne, a także łatwe do zapamiętania. Ukłonem w stronę odbiorców są natomiast dokładnie przygotowane i skomponowane opisy produktów. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie strony to zwykle pierwsza rada, jaką słyszy właściciel nowo powstałego sklepu internetowego. Pamiętaj jednak, że prace powinny być ciągłe i systematyczne: tylko tak pokonasz konkurencję.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Właściwa promocja sklepu internetowego jest uzależniona od kilku czynników. Jeden z najważniejszych to zawartość strony odznaczająca się wysoką jakością. Chodzi tu nie tylko o dopracowane treści i przejrzysty wygląd, ale też o rzetelne informacje. To one sprawiają, że sklep jest wiarygodny w oczach Klienta, a odwiedzający chętnie polecają go swoim znajomym. Postaw więc na jasną i sprawną komunikację z odbiorcą. Doskonałym pomysłem będą również dobrze wykonane zdjęcia produktów, kreatywne opisy i hasła.


Jeżeli oczekujesz szybkiego efektu, zainwestuj w Google Ads

Pozycjonowanie strony sklepu w wynikach organicznych to nie jedyny sposób na jego promocję. Równie często wybieraną opcją jest reklama Google Ads. Trudno się temu dziwić, gdyż pozwala ona na skonstruowanie spersonalizowanego przekazu dostosowanego do oczekiwań odbiorców. Tekst wyświetla się w tak zwanych płatnych wynikach wyszukiwania, na górze lub po prawej stronie. Dzięki temu nie sposób go przeoczyć. A jeśli szukasz skutecznej metody na to, by Klienci do Ciebie wracali, postaw na reklamę remarketingową. Działa ona w przypadku, gdy użytkownik był w Twoim sklepie, ale ostatecznie nie zdecydował się na zakup produktu. Przemyślany baner wyświetlający się na innych stronach daje szansę na to, że internauta ponownie zainteresuje się ofertą, wróci do Ciebie i tym razem kliknie „Kupuję”. Promowanie sklepu internetowego jest złożonym procesem, opłaca się więc wybrać konkretne działania, które pomogą Ci rozpowszechnić Twoją stronę wśród potencjalnych kontrahentów. Do osiągnięcia tego celu potrzebne będą Ci przede wszystkim odpowiedzi na trzy kluczowe pytania: jak długo działa sklep, kim są konkurencyjne firmy i gdzie się reklamują, a także – kim jest Klient. Jeżeli bowiem dopiero zaczynasz działalność i zależy Ci na szybkiej promocji, dobrym tropem okaże się Google Ads. Sklep, który funkcjonuje na rynku już od jakiegoś czasu, postawi za to na długofalowy marketing, czyli na pozycjonowanie. Najlepszy efekt daje połączenie tych dwóch sposobów promocji w sieci, gdyż generuje ruch z różnych źródeł.

 

Artykuł partnera

Podziel się:


Pozostałe