Zostaw pozycjonowanie strony fachowcom, a obniżysz związane z tym koszty

  • 06.02.2020, 14:26
  • Artykuł partnera
 Zostaw pozycjonowanie strony fachowcom, a obniżysz związane z tym koszty
Wielkie korzyści płynące z zajmowania wysokich lokat w Google są oczywiste już od wielu lat i dość powszechna jest podstawowa wiedza na ten temat. Niekiedy zastanawiamy się zatem, czy nie zdołalibyśmy zredukować związanych z tym kosztów wykonując takie prace we własnym zakresie.

Niestety, tego rodzaju próby świadczyć mogą o tym, że wiedza, którą dysponujemy naprawdę jest jedynie podstawowa i szybko przekonamy się, że straciliśmy jedynie czas.

Zdobywanie niezbędnej wiedzy wymaga praktycznego doświadczenia

Już dawno minęły czasy, gdy prace związane z pozycjonowaniem sprowadzały się do nasycenia tekstów na stronie słowami kluczowymi i pozyskania jak największej liczby linków. Radykalnie zmienił się sposób, w jaki algorytmy Google oceniają zawartość sieci. Obecnie czynników rankingowych jest bardzo wiele, łatwo możemy sobie ponadto zaszkodzić. Do tego dochodzi coraz liczniejsza konkurencja – rola internetu jako podstawowej przestrzeni komunikacji stale przecież rośnie. Musisz stawić czoła wszystkim tym wyzwaniom. Co to oznacza?
Pierwszym krokiem będzie wnikliwy audyt strony, a więc sprawdzenie funkcjonowania wszystkich jej elementów i ujawnienie tych, które stanowią obciążenie z punktu widzenia SEO. Następnie można przystąpić do jej optymalizacji – dziś oprócz przygotowania treści będzie to oznaczało wiele zmian technicznych. Osobnym przedsięwzięciem jest budowa bazy linków.
Wszystkie te zadania wymagają nader szerokiej, a przede wszystkim aktualnej wiedzy. Po drugie, muszą być wykonane jak najlepiej –  jak powtarzają specjaliści z firmy AFTERWEB, dobrze to za mało! Musisz być lepszy od swoich konkurentów, by móc ich pokonać – pozycjonowanie jest ciągłym wyścigiem. Po trzecie wreszcie, nawet największy nakład pracy zyskuje jakikolwiek sens tylko wówczas, gdy jest podporządkowany realizacji trafnej strategii, której nakreślenie wymaga uprzedniej analizy słów kluczowych i sytuacji na rynku. Zostaw to fachowcom i bądź spokojny o rezultat!

Koszt pozycjonowania strony pozwala obniżyć tylko skala prac

Konieczność dysponowania posiadającym odpowiednie kwalifikacje personelem, bądź samodzielne ich zdobycie (zakładając, że w ogóle mamy na to czas) to tylko jedno z wyzwań. Jest jeszcze drugie, które zapewne najbardziej interesuje liczącego każdą złotówkę przedsiębiorcę: koszt pozycjonowania strony. Optymalizacja wymaga zaangażowania dobrego webmastera. Zbudowanie bazy dobrych linków to także nie jest błahe zadanie. Obecnie nie muszą być bardzo liczne, za to koniecznie jak najmocniejsze, a więc m.in. pochodzące ze stron powiązanych treściowo. Pochłaniane przez to nakłady można obniżyć jedynie zwiększając skalę takich działań. I to nie wszystko – nie możemy działać po omacku. Musimy kontrolować uzyskiwane efekty, co wymaga szeregu specjalistycznych narzędzi, które także nie są tanie. Profesjonalna agencja SEM rozłoży ten koszt na wiele pozycjonowanych stron. Należy mieć przy tym na uwadze, że pozycjonowanie strony, jeśli ma przynieść długofalowe efekty (a tylko takie warte są wykonanej pracy) nie jest działaniem jednorazowym. Zagrażają nam wszak nie tylko konkurenci, ale i błędy techniczne i zmiany algorytmów Google. Ze stałą opieką specjalistów nie musisz się nimi martwić.

Artykuł partnera

Podziel się:


Pozostałe