Obraz i słowo
Content marketing pozostaje skuteczny, bo pomaga kreować niemal cały wizerunek marki. Osoba zatrudniona na stanowisku Copywritera odpowiada nie tylko za dobór odpowiednich słów, ale także idealne skoordynowanie ich z warstwą wizualną. Jednocześnie, może tak pokierować myślami odbiorcy, że ten zapomni, co było na obrazku, a całkowicie skupi się na czytaniu. Copywriter może napisać tak, że produkt lub usługę kupi każdy, podczs gdy zdjęcie i obraz podlega indywidualnej ocenie. Każdy inaczej oceni parę butów widoczną na zdjęciu, jednak opis, który podkreśla największe zalety prezentowanego obuwia, urzecze każdego. Najważniejsze, aby przy pomocy słów trafić do świadomości odbiorcy i stworzyć tam właśnie taki obraz, który spodoba mu się najbardziej. Takiej sztuczki nie można zrobić aparatem fotograficznym lub pędzlem.
Tekst, który sprzedaje
Ludzie potrzebują opisów. Zdjęcia nie oddają pełnej istoty prezentowanych zjawisk. Na obrazku nie widać, czy stół ma odpowiednią długość, a sukienka ma odpowiedni rozmiar. W opisie więc informujemy o najważniejszych z punktu widzenia klienta kwestiach, nie zapominając przy tym o pewnych trikach marketingowych. Opis produktu to nie muszą być tylko puste słowa. Kreatywny Copywriter przygotuje opis tak, że każdy klient zobaczy to, co ujrzeć powinien, a co skłoni go do naciśnięcia przycisku "Kupuj". Skuteczna kampania marketingowa to taka, która będzie opierać się na współpracy obrazów i tekstów. Tylko wtedy każdy klient otrzyma maximum informacji o usługach i produktach i dokona właściwego wyboru.
Czy to znaczy, że obrazy i zdjęcia są złe? Nie. Copywriter wie, jak połączyć te dwie kwestie, jak opisać obraz i jak uzupełnić tekst obrazem. Wystarczy porównać kilka ofert sklepów internetowych, aby zrozumieć, że same fotografie, lub same teksty, rzadko spełniają swoją rolę. Większość klientów skupia się zarówno na obrazie, jak i tekście, można więc śmiało poprzeć tezę, która głosi, że Content Marketing jest wciąż tak skuteczny jak kiedyś i wcale nie stracił na swojej wartości. Wciąż chcemy czytać chwytliwe teksty, muszą więc znaleźć się osoby, które takie treści nam dostarczą. Warto więc zaufać pisarzom i postawić na Content marketing, aby kreować wizerunek swojej firmy, promować usługi i sprzedawać produkty.
SEO w służbie content marketingu
Posiadacz serwisu www ma absolutny obowiązek dbania o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Ciągłe zmiany na szczycie list wyszukiwania to wynik działań SEO. W języku ludzi zajmujących się windowaniem stron www nazywa się to pozycjonowanie i optymalizacja. Trzeba wiele wyczucia sytuacji, żeby w warunkach wciąż zmieniającego się algorytmu wyszukiwania sprostać zadaniu. Jednak marketing internetowy oferuje wiele narzędzi i sprawdzonych sposobów.
1. Na początek
W celu zbadania od podszewki kodu HTML należy wykonać audyt strony www. Jest to jak inspekcja budowli. Ogląda się ją od fundamentów po dach. Trzeba sprawdzić, czy wszystkie sekcje współdziałają ze sobą. I przylegają do siebie ściśle jak łyżeczki serwisu obiadowego w reprezentacyjnej szufladzie. Jednakże, zanim do tego dojdziemy, należy dokonać wglądu w każdą część osobno.
Ważnym punktem jest badanie wieku domeny (dotyczy audytu w trakcie zakupu już działającej strony).
2. Prefiks strony www
Możliwe są dwie opcje adresu. Obie są dopuszczalne. Ważne, tylko aby nie egzystowały w sieci równolegle. Należy zdecydować, którą podamy użytkownikom jako główną. Na drugiej wersji adresu trzeba zastosować przekierowanie. Dwa adresy spowodują powielanie treści. A to szkodliwe działanie wpływające ujemnie na pozycje strony.
3. Ważniejsza wersja mobilna
Nowy indeks od Google promuje wersje mobilne witryn w sieci. Z momentem startu first mobile indeks podstawa do oceny każdego portalu będzie wersja na urządzenia mobilne. Jeśli założenie nie posiada wersji dla przenośnego sprzętu, jego notowania polecą w dół.
4. Praca nad wygodą użytkowania
Fundamentem wszystkich działań powinna być praca nad przydatnością serwisu dla użytkowników. W drugiej kolejności, a właściwie niejako równolegle należy przygotować stronę na odwiedziny robotów indeksujących.
To, co widać na pierwszy rzut oka po otwarciu strony to teksty i zdjęcia tudzież pozostała grafika.
W związku z tekstami należy przeanalizować strukturę keywords.
Słowa kluczowe można dobrać, wykorzystując do tego przeglądarkę. Z sugestii można stworzyć listę dłuższych fraz, uzupełniających podstawowy zakres zwrotów o bardziej ogólnym zakresie.
Doszlifowanie kodu HTML zaczyna się od sekcji head. Należy odszukać tagi title i description. Oba wyświetlane są przez przeglądarki. Tytuł jako pierwsza linia rekordu w wynikach wyszukiwania. Drugi w trzeciej i mieści znaczny kawałek tekstu, który można wykorzystać w celach marketingowych do pierwszego kontaktu z użytkownikiem.
5. Sieć połączeń
Link building, inaczej system odnośników, łączących stronę resztą sieci. Skuteczny marketing sieciowy powinien uzupełniać te działania, ale zdobyte linki są podstawą do budowania pozycji strony. Do budowania siatki połączeń stosuje się tak zwane strony zapleczowe. Merytorycznie powiązane z pozycjonowanym serwisem, wspomagają go cytowaniami i odnośnikami. Źródłem linków jest wiele miejsc w sieci. Kopalnia pomysłów powinien być ruch społecznościowy.
Agata, Media Click – zobacz ofertę.