Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Biuro Rachunkowe Orion Magdalena Rogaczewska

Dlaczego Twoja strona internetowa powinna być szybka?

Tylko w wyszukiwarce Google jest zindeksowana ogromna ilość stron internetowych. To znak, że Twój biznes jak najbardziej potrzebuje dobrej strony internetowej. Sprzedaż w sieci staje się z roku na rok coraz popularniejsza, a wiele sklepów decyduje się nawet na całkowitą rezygnację ze sprzedaży stacjonarnej na rzecz sprzedaży poprzez sklepy internetowe. Biorąc to wszystko pod uwagę, zaistnienie w sieci nie jest takie łatwe. Jednym z elementów pozytywnie wpływającym nie tylko na odczucia użytkowników, ale także roboty wyszukiwarek jest szybkość ładowania witryny. Co wpływa na tę szybkość i dlaczego to takie ważne?
  • 19.09.2023 14:47
  • Autor: Grupa Tipmedia
Dlaczego Twoja strona internetowa powinna być szybka?

Szybkość ładowania strony internetowej- ważny czynnik rankingowy Google, ważny czynnik dla użytkowników

Prowadząc biznes w internecie ważne jest, aby zostać zauważonym, dlatego też prowadzimy działania związane z pozycjonowanie strony internetowej. Cały proces jest trudny w głównej mierze dlatego, że nie do końca znamy czynniki rankingowe i algorytmy , które decydują o zajmowaniu wysokich pozycji w wyszukiwarce Google (bo z pewnością właśnie o tę wyszukiwarkę nam najbardziej chodzi). Prowadzone analizy pokazują jednak, pewne czynniki rankingowe. Jednym z nich jest właśnie szybkość ładowania strony internetowej.

Jeśli Twoja strona internetowa, nie otworzy się w ciągu 5 sekund, raczej nie możesz liczyć na pozytywną ocenę ze strony robotów wyszukiwarek, a tym samym Twoja strona www nie będzie mogła liczyć na osiąganie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwarki. Wolna strona internetowa, to także kłopot patrząc z perspektywy użytkowników ją odwiedzających, nikt przecież nie lubi jeśli strona ładuje się zbyt długo. Może to skutkować tym, że albo już więcej na nią nie wrócą, lub w ogóle nie poczekają aż się w pełni załaduje.

Chcąc zaistnieć w sieci z własnym tanim sklepem internetowym, nie możemy pozwolić sobie na utratę tak wielu klientów.

Co z tą szybkością? Czyli co może opóźniać Twoją stronę internetową?

Źle zoptymalizowane grafiki

Często nie wyobrażamy sobie strony internetowej bez grafiki i słusznie, szczególnie kiedy prowadzimy własny sklep internetowy, w którym zdjęcia są ważnym czynnikiem decyzyjnym o zakupie. Umieszczanie grafik, które nie zostały odpowiednio zoptymalizowane, może negatywnie wpływać na szybkość ładowania strony internetowej. Co zatem robić, aby grafiki nie szkodziły naszej witrynie? Używaj grafik w odpowiednich formatach, np. jpg, png, pamiętaj o kompresji obrazu, nie umieszczaj obrazów w największej rozdzielczości, wydawać by się mogło, że będą najatrakcyjniej wyglądać, ale z pewnością niekorzystnie wpłyną na szybkość.

Nie przesadzaj z pluginami

Większość stron internetowych jest opartych na CMS, najpopularniejszym z nich jest WordPress. Ilość dostępnych w systemie wtyczek, które w dużej mierze pomagają i ułatwiają prowadzenie witryny, może sprawić, że łatwo jest przesadzić. Instalowanie za dużej liczby pluginów, również wpłynie na szybkość ładowania strony internetowej. Dlatego w tym przypadku zalecany jest umiar a także analiza, czy dana wtyczka, którą zainstalowaliśmy jakiś czas temu jest nam dalej potrzebna i czy nie lepiej ją usunąć, by zrobić miejsce na inne.

Oddalony hosting

To jak bardzo oddalony jest hosting na którym umieszczona została witryna, ma znaczenie dla szybkości jej ładowania. Jeśli nasza witryna ma działać głównie w Polsce lokalizacja hostingu przestaje mieć znaczenie, jednak gdy docelowa chcemy trafić do użytkowników z różnych stron świata, warto rozważyć CDN, dzięki której strona nie spowolni nawet na drugim jego krańcu.

Powyżej znajdziecie tylko 3 z wielu rzeczy, które mogą spowolnić witrynę, czy sklep internetowy. Niektóre z czynników odnoszą się do samej witryny, jak niezoptymalizowana grafika, czy zbyt duża liczba wtyczek, inne będą dotyczyć parametrów technicznych, czy serwera na którym została umieszczona witryna. Jeśli masz wątpliwości, czy Twoja strona internetowa działa szybko, warto to sprawdzić, wykorzystując dostępne narzędzia, jak np. to od samego Google- Google PageSpeed Insights.

Materiał zewnętrzny


Reklama
Reklama
Reklama