Jaką rolę pełni manager muzyczny?
Manager muzyczny staje dziś przed wieloma wyzwaniami. Dba o interesy artysty na wielu płaszczyznach. Odpowiada za jego wizerunek w mediach. Uczestniczy w zawieraniu umów reklamowych i kontraktów fonograficznych. Pomaga artyście w spójnym prowadzeniu konta w social mediach. Wspiera pracę nad teledyskami promującymi single. Manager artystyczny planuje trasy koncertowe, udział w akcjach charytatywnych, promocję albumów i wydarzeń z udziałem podopiecznego. Odpowiada za przygotowanie występu artysty i reprezentuje jego interesy w ustaleniach z reżyserem show. Jednocześnie dogląda kwestii związanych ze scenografią i nagłośnieniem. Zdarza się, że manager kulturalny rozwiązuje konflikty między członkami zespołu. Jego kompetencje wykraczają daleko poza samą działalność koncertową i wydawniczą.
Manager artystyczny - czym charakteryzuje się ten zawód?
Praca z artystami potrafi dostarczyć wiele satysfakcji. Warto pamiętać, że wymaga dużej elastyczności. W tym zawodzie zdarzają się okresy intensywnej pracy, a jej godziny są nienormowane. Manager artystyczny powinien wykazywać się dużą otwartością i gotowością do częstych podróży. Jednocześnie dynamicznie zmieniający się rynek muzyczny wymusza nieustanne podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności.
Szkolenie manager muzyczny/artystyczny prowadzone przez praktyków
Szkolenie manager muzyczny/artystyczny jest skierowane zarówno do osób stawiających swoje pierwsze kroki w zawodzie, jak i dysponujących większym doświadczeniem. Dwudniowe warsztaty pomagają uporządkować wiedzę oraz zyskać świeże spojrzenie na różne zagadnienia. Prowadzą je trenerzy, którzy swoje umiejętności zdobyli i szlifowali, współpracując z największymi gwiazdami polskiego show biznesu. Ich wiedza jest poparta wieloletnim doświadczeniem i ma charakter empiryczny. Olga Tuszewska reprezentuje Krzysztofa Zalewskiego, dawniej przez 10 lat odpowiadała za karierę Moniki Brodki. Z kolei Robert Gajewski ma na koncie tysiące eventów kulturalnych. Jednocześnie pozostaje związany z Fundacją na Rzecz Studentów i Absolwentów UW. Pracuje jako dziennikarz muzyczny. Koordynuje działalność artystyczną m.in. Smolika i Krzysztofa Zalewskiego.
Co zyskasz podczas warsztatów manager muzyczny/manager artystyczny?
Szkolenie manager muzyczny/manager artystyczny dostarcza wiedzę z zakresu:
- funkcjonowania rynku muzycznego w Polsce;
- praw autorskich i pokrewnych;
- budowania wizerunku artysty i jego marki własnej;
- strategii sprzedaży koncertów i płyt;
- planowania i organizacji koncertów;
- promocji tras koncertowych, albumów, singli i teledysków;
- współpracy z agencjami eventowymi, impresariatami i wydawnictwami fonograficznymi;
- rozwiązywania konfliktów w zespole;
- prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych;
- negocjowania i zawierania umów;
- działalności serwisów streamingowych.
Dla kogo jest szkolenie manager muzyczny/manager artystyczny?
Warsztaty manager muzyczny/manager artystyczny są adresowane do osób, które:
- chcą współpracować z artystami;
- planują pracę w wydawnictwach płytowych, agencjach eventowych, impresariatach i platformach streamingowych;
- pragną założyć własną agencję artystyczną;
- dążą do rozwijania swoich kompetencji eventowych;
- interesują się specyfiką rynku muzycznego w Polsce.
Napisz komentarz
Komentarze