Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych w Elblągu

Od małego klubu do wielkiej sceny - droga managera muzycznego

Manager muzyczny to osoba, na której barkach spoczywa ogromna odpowiedzialność za działalność komercyjną i niekomercyjną artysty. Pełni on wiele zadań, dlatego potrzebuje szerokiej, rzetelnej, aktualnej i uporządkowanej wiedzy. Obejmuje ona dziedziny takie jak marketing, organizacja koncertów, wydawanie płyt, promocja albumu, zawieranie umów, prawa autorskie i pokrewne. Wyzwania, jakim stawia czoła manager artystyczny, są różnorodne. W opanowaniu niezbędnych umiejętności przydatne okazują się warsztaty. Jak przejść od zarządzania niewielkim klubem do wielkiej sceny?
Od małego klubu do wielkiej sceny - droga managera muzycznego

Jaką rolę pełni manager muzyczny?

Manager muzyczny staje dziś przed wieloma wyzwaniami. Dba o interesy artysty na wielu płaszczyznach. Odpowiada za jego wizerunek w mediach. Uczestniczy w zawieraniu umów reklamowych i kontraktów fonograficznych. Pomaga artyście w spójnym prowadzeniu konta w social mediach. Wspiera pracę nad teledyskami promującymi single. Manager artystyczny planuje trasy koncertowe, udział w akcjach charytatywnych, promocję albumów i wydarzeń z udziałem podopiecznego. Odpowiada za przygotowanie występu artysty i reprezentuje jego interesy w ustaleniach z reżyserem show. Jednocześnie dogląda kwestii związanych ze scenografią i nagłośnieniem. Zdarza się, że manager kulturalny rozwiązuje konflikty między członkami zespołu. Jego kompetencje wykraczają daleko poza samą działalność koncertową i wydawniczą.

Manager artystyczny - czym charakteryzuje się ten zawód?

Praca z artystami potrafi dostarczyć wiele satysfakcji. Warto pamiętać, że wymaga dużej elastyczności. W tym zawodzie zdarzają się okresy intensywnej pracy, a jej godziny są nienormowane. Manager artystyczny powinien wykazywać się dużą otwartością i gotowością do częstych podróży. Jednocześnie dynamicznie zmieniający się rynek muzyczny wymusza nieustanne podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności.

Szkolenie manager muzyczny/artystyczny prowadzone przez praktyków

Szkolenie manager muzyczny/artystyczny jest skierowane zarówno do osób stawiających swoje pierwsze kroki w zawodzie, jak i dysponujących większym doświadczeniem. Dwudniowe warsztaty pomagają uporządkować wiedzę oraz zyskać świeże spojrzenie na różne zagadnienia. Prowadzą je trenerzy, którzy swoje umiejętności zdobyli i szlifowali, współpracując z największymi gwiazdami polskiego show biznesu. Ich wiedza jest poparta wieloletnim doświadczeniem i ma charakter empiryczny. Olga Tuszewska reprezentuje Krzysztofa Zalewskiego, dawniej przez 10 lat odpowiadała za karierę Moniki Brodki. Z kolei Robert Gajewski ma na koncie tysiące eventów kulturalnych. Jednocześnie pozostaje związany z Fundacją na Rzecz Studentów i Absolwentów UW. Pracuje jako dziennikarz muzyczny. Koordynuje działalność artystyczną m.in. Smolika i Krzysztofa Zalewskiego. 

Co zyskasz podczas warsztatów manager muzyczny/manager artystyczny?

Szkolenie manager muzyczny/manager artystyczny dostarcza wiedzę z zakresu:

  • funkcjonowania rynku muzycznego w Polsce;
  • praw autorskich i pokrewnych;
  • budowania wizerunku artysty i jego marki własnej;
  • strategii sprzedaży koncertów i płyt;
  • planowania i organizacji koncertów;
  • promocji tras koncertowych, albumów, singli i teledysków;
  • współpracy z agencjami eventowymi, impresariatami i wydawnictwami fonograficznymi;
  • rozwiązywania konfliktów w zespole;
  • prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych;
  • negocjowania i zawierania umów;
  • działalności serwisów streamingowych.

Dla kogo jest szkolenie manager muzyczny/manager artystyczny?

Warsztaty manager muzyczny/manager artystyczny są adresowane do osób, które:

  • chcą współpracować z artystami;
  • planują pracę w wydawnictwach płytowych, agencjach eventowych, impresariatach i platformach streamingowych;
  • pragną założyć własną agencję artystyczną;
  • dążą do rozwijania swoich kompetencji eventowych;
  • interesują się specyfiką rynku muzycznego w Polsce.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama