Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Hufiec ZHP Braniewo 1,5 proc.

Rozwój terminali przeładunkowych jest niezbędny

W Starostwie Powiatowym w Braniewie odbyło się spotkanie przedstawicieli rosyjskich i polskich kolei, przedstawicieli terminali przeładunkowych i przewoźnika towarów oraz braniewskich samorządowców i gości z administracji mamonowskiej.
Rozwój terminali przeładunkowych jest niezbędny

Autor: © Starostwo Powiatowe w Braniewie

Rozmowy przeprowadzono na prośbę Rosjan. Dotyczyły one możliwości zwiększenia przewozu towarów (m.in. węgla, gazu, nawozów, drewna i kontenerów z Chin) przez kolejowe przejście graniczne pomiędzy Rosją a Polską. Obecnie dużo składów czeka długo na wjazd do Polski. Kolejowe bocznice są zablokowane i tym samym nie zarabiają.

— Niezbędna jest rozbudowa polskich terminali przeładunkowych — mówi starosta braniewski Leszek Dziąg, który był organizatorem spotkania. — Mamy szansę na duży „suchy port” w pobliżu Braniewa. Czy zostanie ona wykorzystana? To zależy od roli, jaką wyznaczy rząd największemu polskiemu kolejowemu przejściu granicznemu z Rosją. Bez inwestycji kolejowych i zwiększenia przepustowości węzła kolejowego stracimy okazję do zarobku, a transport pójdzie drogą morską do Niemiec.

W tej chwili na terminalach przeładowywane są cztery składy na dobę. Potrzebne jest zwiększenie do sześciu, choć Rosjanie chcieliby przeładowywać nawet osiem.
Na przeszkodzie stoją problemy techniczne. Między innymi związane z długością składów, które są zbyt długie. Ich rozpinanie wiąże się z dłuższym czasem przeładunków.

— Jeśli nie przystosujemy się do zwiększenia ruchu, to te składy przetransportowane zostaną drogą morską — mówi starosta. — Stracą na tym terminale, pracę stracą zatrudnione na nich osoby, nie będzie też wpływów do budżetów samorządów. Decyzję w tej sprawie musi podjąć polski rząd, który powinien wykorzystać obecną koniunkturę i dać jasną odpowiedź na pytanie, czy chcemy mieć duże przejście kolejowe – z dużymi możliwościami przeładunkowymi – czy też nie chcemy go mieć.

W spotkaniu uczestniczył szef administracji Okręgu Miejskiego Mamonowo – Oleg Szłyk, przedstawiciele rosyjskich kolei, przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe, przewoźnik – PKP Cargo, przedstawiciele terminali przeładunkowych oraz braniewscy samorządowcy powiatu braniewskiego, miasta Braniewo i gminy Braniewo

Powiązane galerie zdjęć:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
bran 09.10.2018 22:09
dlaczego myslicie o kieszni prywaciarzy z warszawki a gdzie wiadukt na ul Krolewieckiej jak mogło dojsc do wydania pozwolenia na budowe dla tych firm, temu powinna sie przyjrzec dpowiednia sluzba

Dużurny 31.08.2018 12:17
Na dobe pociągów jest 6 przyjeżdżających z Rosji z tego co wiem. Jaki biznes ma w tym miasto? Ja nie widzę żadnego. Firmy importuja z Rosji z Polski nic nie wyjeżdża...

Kocham Braniewo 30.08.2018 19:38
No tak...i jeszcze bardziej zatruwajcie Braniewian!!! Do Pana Starosty to chyba pyl weglowy nie dociera z przeladunku w Siedlisku!! To teraz wiadomo dlaczego ochrona srodowiska Starostwa nie widzi przekroczen pylenia wegla!! Brawo wyborcy czytajcie artykol.

Radny powiatowy 30.08.2018 20:38
Terminale muszą zostać jak najbardziej odsunięte od miasta. Jest na to miejsce!

Reklama
Reklama
Reklama