Wtorek, 18.12.2018, imieniny: Bogusława, Gracjana, Laury

Jak wypromować stronę firmową w internecie? Poznaj kilka sposobów na zwiększenie ruchu!

  • 2.04.2018, 15:49 (aktualizacja 02.04.2018 16:10)
  • artykuł partnera
Jak wypromować stronę firmową w internecie? Poznaj kilka sposobów na zwiększenie ruchu!
Brak odwiedzin na firmowej stronie internetowej potrafi przyprawić o prawdziwy ból głowy. Przedsiębiorcy często nie mają świadomości, że samo stworzenie witryny nie wystarczy, by była odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Dlatego warto odpowiedzieć na pytanie: jak skutecznie przyciągnąć ruch na stronę internetową? W dalszej części artykułu przedstawimy 4 sprawdzone sposoby na wypromowanie witryny firmowej.

1. Pozycjonowanie stron – to szeroki katalog działań, które zwiększają widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Prowadzone działania mają na celu wypromowanie strony na istotne dla danej firmy słowa kluczowe. To oznacza, że użytkownik wpisujący daną frazę otrzyma w wynikach wyszukiwania właśnie stronę firmową konkretnego przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie stron jest obszernym procesem, który warto powierzyć agencji z wieloletnim doświadczeniem. Właściwie realizowane pozycjonowanie stron wpłynie nie tylko na zwiększenie widoczności witryny firmowej w Google, ale też na budowanie jej rozpoznawalności. Należy podkreślić, że pozycjonowanie stron jest najskuteczniejszym sposobem promowania firmy.

2. Reklama Google AdWords – linki sponsorowane umożliwiają błyskawiczne zwiększenie ruchu na stronie. Przedsiębiorca może promować się na słowa i frazy kluczowe związane ze swoją branżą. Wystarczy wpłacić środki pieniężne na indywidualne konto, wybrać frazy i ustawić teksty reklamowe. Po ich zaakceptowaniu przez pracowników Google witryna firmowa zacznie być promowana w płatnych wynikach wyszukiwania. Reklama AdWords to dobre rozwiązanie dla osób oczekujących natychmiastowego efektu. Niestety jest to rozwiązanie stosunkowo drogie, gdyż opłata pobierana jest za każde kliknięcie. Ponadto miejsce w płatnych wynikach wyszukiwania ustalane jest na podstawie licytacji, im więcej płacimy tym korzystniejszą pozycję możemy uzyskać.

3. Social Media – każda firma powinna pomyśleć o obecności w social media. Portale społecznościowe są doskonałym sposobem na budowanie relacji z Klientem. Publikowanie interesujących treści pozwala na regularny kontakt użytkownika z firmą. Dodatkowo social media to dobre miejsce do błyskawicznej komunikacji z klientem. Przedsiębiorcy mogą też inwestować w różnego typu reklamę w portalach społecznościowych np. Facebook Ads. To dobre narzędzie do pozyskiwania nowych klientów, budowania pozytywnego wizerunku marki oraz jej rozpoznawalności.

4. Fora branżowe – konsumenci zanim zdecydują się na skorzystanie z usług lub zakup produktów danej firmy często poszukują opinii w internecie na forach internetowych. Warto zadbać o udzielanie się na forach w wątkach dotyczących branży w której działamy. To świetny sposób na zbudowanie wizerunku specjalisty, a to przełoży się finalnie na zwiększenie rozpoznawalności marki. Innym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie internetowej jest tzw. marketing szeptany. To działania polegające na angażowaniu się w dyskusje tematyczne powiązane z naszą działalnością, by w umiejętny sposób wpleść treści sponsorowane np. link do strony lub do konkretnego produktu. Należy pamiętać, że marketing internetowy nie może być nachalny, gdyż może zaszkodzić firmie. Spamowanie na forach internetowych nie jest marketingiem szeptanym. Warto o tym nie zapominać!

5. Blog – udostępniając wartościową i atrakcyjną treść użytkownikom możemy skutecznie zwiększyć ruch na stronie internetowej. Warto tworzyć poradniki dotyczące oferowanych towarów lub usług, które pozwolą podjąć internaucie decyzję w zakresie zakupu. Poruszanie kwestii nurtujących potencjalnych klientów jest najlepszym sposobem na przyciągnięcie ruchu na stronę. Dzieląc się fachową wiedzą całkowicie za darmo zwiększamy zaufanie internauty do naszej firmy. Treści publikowane na blogu muszą być unikatowe, niedopuszczalne jest kopiowanie artykułów innych autorów. Blog na stronie firmowej to świetny sposób, by nawiązać pierwszy kontakt z potencjalnym klientem.

artykuł partnera
Podziel się:

Pozostałe